SCOPE

Perspectiva Educacional is a transdisciplinary scientific journal aimed at researchers, teachers, and professionals in education and related disciplines. Its objective is to contribute to teacher training and development, disseminate up-to-date research and promote the exchange of investigations and ideas on the different spheres of education, centered on four key areas: Teacher Training and Development; Teaching and Learning Ecosystems; and recently, the journal has opened to studies in Citizenship, Inclusion, and Diversity; and Educational Policies, Management, and Institutional Leadership

With three annual issues (March, July, and November), Perspectiva Educacional maintains an open submission policy for original articles in Spanish and English throughout the year, providing a platform for both academic discussion and academic exchange in education.

Editorial Timelines

4 Weeks

Editorial Committee Response Time

8 Weeks

Peer Review Time

12 Weeks

Online Publication Time

Announcements

Convocatoria N° Temático Vol 65 n°1 "Altas Capacidades: Desafíos y Perspectivas en la Educación Actual".

2025-06-06

Perspectiva Educacional abre su convocatoria a su numero temático "Altas Capacidades: Desafíos y Perspectivas en la Educación Actual".

El objetivo del número temático es difundir investigaciones y reflexiones que aborden los múltiples desafíos que implica la atención educativa a estudiantado con altas capacidades, reconociendo la complejidad de su identificación sus trayectorias y la necesidad de enfoques pedagógicos para su atención que trascienden visiones reduccionistas o meritocráticas.

Son de interés artículos de investigación y revisión teórica.  Los estudios que se postulen para este número deberán ajustarse a los siguientes ejes temáticos:

  • Conceptualización de las altas capacidades; 
  • Identificación y evaluación;
  • Programas extracurriculares o comunitarios;
  • Modalidades de atención educativa (por ejemplo,  diferenciación, enriquecimiento, flexibilización curricular, entre otras);
  • Trayectorias de vida de estudiantado con altas capacidades;
  • Doble excepcionalidad;
  • Políticas educativas en el área.

Revisar convocatoria completa

Read more about Convocatoria N° Temático Vol 65 n°1 "Altas Capacidades: Desafíos y Perspectivas en la Educación Actual".

Current Issue

Vol. 64 No. 2 (2025)
					View Vol. 64 No. 2 (2025)
Published: 2025-07-31

Editorial

Research Articles

Sección temática "Procesos de Investigación Participativa para la Transformación Escolar con Perspectiva Inclusiva"

View All Issues